日本に入国(帰国)する学生・教職員へ 〜大学への入国報告のお願い〜To students and faculty staff members who will (re-)enter Japan - Request to inform the university on your immigration status and health condition -

October 14, 2020

海外から日本に入国する方は、日本に到着したら大学に入国したことをお知らせください。
入国報告をお願いする対象は、国籍を問わず、海外から入国する学生・教職員の全員です。

大学への報告の仕方

日本に到着したら、「入国者報告フォーム」で大学にあなたが入国したことを報告してください。

入国者報告フォームに書いていただいた情報は、海外から入国された方の状況を大学が把握し、入国された方と大学コミュニティ全体の安全をフォローするために使用します。

もしも日本の空港で行われる新型コロナウイルス感染症に関する検査で「陽性」と判定された場合は、「入国者報告フォーム」と「罹患報告(学生用)」/「罹患報告(教職員用」の2種類のフォームで大学に報告してください。(日本の空港の検査で「陰性」と判定された場合は、「入国者報告フォーム」1種類の提出です。)

また、入国後は、日本人も外国人も、14日間は自己隔離が必要となっています。
14日間の自己隔離中に発熱したり、体調が悪くなったり、「濃厚接触者」となったりしたとき、もしくは、新型コロナウイルス感染症に感染していると診断されたときなどは、それぞれ専用フォームで大学に報告してください。どのような場合に各フォームが必要かについては、こちらを読んでください。(学生向けの記事こちらをクリック 教職員向けの記事こちらをクリック)

The students and faculty staff members regardless of nationality who will (re-)entry into Japan from abroad are requested to inform the university on your immigration status and health condition as follows upon your arrival in Japan.

How to inform the university

Upon your arrival, use the “Report form when you enter Japan(入国者報告フォーム)” to inform the university on your immigration status and health condition.

Submitted information will be used to identify the situation of those who enter Japan from overseas and follow their safety and safety of the whole university community.

If the COVID-19 test result is positive, please submit the “Report form when you enter Japan(入国者報告フォーム)” and the “Report form when you are infected (for the students)”/” Report form when you are infected (for the faculty staff members)”. (If the COVID-19 test result is negative, just submit the “Report form when you enter Japan(入国者報告フォーム).)

Both Japanese and foreigners are required to be quarantined for 14 days after entering Japan. If you have a cold symptom such as fever, cough, or any disorders, if you are regarded as a person in close contact with someone who has been tested positive for COVID-19, or if you are diagnosed with COVID-19 infection during 14 days self-quarantine, please report it to the university in either case by the designated report form from the university’s website. Read more about which report form should be submitted in each case. (The article for the students click here. The article for the faculty staff member click here.)