緊急事態宣言発令に関するお知らせInformation about the State of Emergency
April 10, 2020
外国人留学生の皆さんへ
4月8日に、日本政府は新型コロナ感染症に関し、緊急事態宣言を行いました。
留学生の皆さんも、新型コロナ感染症の感染抑制のために、外出を控え、社会的距離をとるなど適切な行動をとるようにしてください。
東京藝術大学では、当面の間、次の対応をとることにしました。
授業の開始も遅くなり、不安な気持ちもあると思いますが、この困難な状況を皆で乗り越え、元気な姿で皆さんとお会いできる日を楽しみにしています。
グローバルサポートセンター長・副学長(国際担当)
岡本美津子
【1】すべてのキャンパス(上野、横浜、取手、千住)への立ち入りを禁止します。入構禁止期間は4月8日〜5月7日(木)です。(状況により変更があり得ます。)
【2】大学からの情報は、メールやウェブサイトでお知らせします。毎日ウェブサイトを確認するようにしてください。
https://www.geidai.ac.jp/news/2020040985586.html (大学メインHP)
https://global.geidai.ac.jp/reports/coronavirus/ (GEIDAIxGLOBAL)
【3】在留資格や査証(ビザ)に関する手続きについては、こちらを確認してください。
https://www.geidai.ac.jp/news/2020041085924.html (日本語)
https://www.geidai.ac.jp/english/news/2020041010214.html (英語)
【4】大学の教員や職員も自宅で勤務を行います。問い合わせは、メールで行ってください。また、メールを送るときには、必ず次のことを守ってください。
- メールのタイトルには、何についての問い合わせかを必ず書く。
- メールの本文には、あなたのフルネーム・学籍番号・所属する学部または研究科名を必ず書く。
- 個人情報を送るときには、ファイルにパスワードをかける。
多くのメールが届いているため、お返事には時間がかかります。わからないことがあるときは、まず大学のウェブサイトなどで調べて、それでもわからないことを質問してください。
【問い合わせ先】
Dear International Students,
The Japanese government declared a state of emergency in relation to COVID-19 on April 8. We ask you all to take appropriate actions, such as avoiding unnecessary travel and keeping social distance to reduce the impact of COVID-19.
In response to the declaration by the government, Tokyo University of the Arts has decided to implement a number of measures for the time being. Please constantly check the university website and notifications sent via email.
It is our regret that we cannot start a new semester as usual, and we share your uneasy feeling. However, we do believe that we will overcome this challenging situation and we look forward to seeing you all in good spirits soon
Sincerely yours,
OKAMOTO Mitsuko
Director, Global Support Center
Vice-President for International Affairs
1. All campuses (Ueno, Yokohama, Toride, and Senjyu) are closed from April 8 to May 7. No one is allowed to enter any of these premises during this period. (The period of closure is subject to change.
2. We will update you through the university websites and emails. Please check them every day.
https://www.geidai.ac.jp/news/2020040985586.html(University website) https://global.geidai.ac.jp/reports/coronavirus/ (GEIDAI×GLOBAL)
3. See the website(s) below regarding your status of residence in Japan as well as student VISA.
https://www.geidai.ac.jp/news/2020041085924.html (Japanese) https://www.geidai.ac.jp/english/news/2020041010214.html (English)
4. All faculty members and administration staff work at home. You may send your enquiry to the email addresses found in the contacts below. When sending an email, please follow the rules described below.
- Your main concern should be indicated in the title of the email.
- Your full name, student number, your department should be written in the main text.
- Set up a password when you send any file which contains your personal information.
It may take some time to respond to your enquiry as we are receiving plenty of emails. In case you have some questions, first go to our university website or other reliable sources. If you could not find any information, then, email us.
[Contacts]
For enquiry regarding matters related to your studies (classes, grades, leaving, returning, etc.) 美術学部・美術研究科(びじゅつがくぶ・びじゅつけんきゅうか) Fine Arts For enquiry regarding matters related to living in Japan (Status of Residence, VISA, etc.) 国際企画課 International Affairs Division |